Læs også

Lunges

Husk Hold kroppen lige som et bræt, når du ligger udstrak t.

Squat Thrust

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne effektive øvelse.

Du træner:

Lår og baller

Startposition:

Stå med håndvægtene ned langs kroppen og din skulderbreddes afstand mellem fødderne.

Bevægelsen:

Hold ryggen ret, bøj dig forover, og placér håndvægtene på gulvet lige under dine skuldre.

Balancér på vægtene, og skyd benene bagud – som lå du klar til at lave en armbøjning.

Herfra køres øvelsen baglæns: Kast benene frem, og rejs dig eksplosivt op.

Tempo:

Eksplosivt.

Antal:

4 x 8-10 gentagelser med 1 minuts pause.

Gå videre til Bent over row.

Om øvelsen

Squat thrust er en dynamisk øvelse, der får pulsen op i det røde felt, så du både træner styrke og kondition. Der skal tempo på, men selvfølgelig ikke så meget, at du sjusker med teknikken. Især ben og baller trænes, men også ryg, skuldre og coremusklerne. Øv dig evt. i at lave øvelsen uden håndvægte, før du sætter vægtbelastning på.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: