Læs også

Swings

Husk: Stræk benene, og skyd hofterne fremad på samme tid.

Sumo-dødløft

Træn især dine inderlår, men også baglår, baller, mave og ryg med denne styrketrænings-øvelse.

30. september 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse A2 - Sumo-dødløft


Du træner:

Især inderlår, men også baglår, baller, mave og ryg.

Startposition:

Stå med så stor afstand mellem fødderne, at der er plads til, at du kan have armene på den indvendige side af knæene. Tag et solidt greb om vægtstangen, og hold ryggen ret og hovedet i naturlig forlængelse af ryggen. Sørg for, at dine knæ peger samme vej som fødderne.

Tempo:

4 sek. (2 sek. op, 2 sek. ned)

Bevægelsen:

Hold ryggen ret, og rejs dig op ved at strække knæene og skyde hofterne fremad. Derefter sænker du vægten ved at bøje i knæene.

Udfør øvelsen 5-9 gange, og gå tilbage til øvelse A1 uden pause. Først efter endnu et sæt af A1 er trisættet overstået, og du kan tage en pause.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: