Læs også

D Pallof press

Supersæt 1

Består af Squat og Leg curl.

8. marts 2011

1) SQUAT

Du træner især: Lår- og ballemusklerne.

Udgangsposition: Stå med ret ryg og en vægtstang placeret på den øverste, bløde del af ryggen. Sørg for, at der er cirka din hoftebreddes afstand mellem fødderne.

Bevægelsen: Bøj i knæene, og sænk dig langsomt ned og bagud på samme tid. Kom så langt ned som muligt. Sørg for at holde ryggen ret hele tiden. Rejs dig hurtigt op igen.

Tempo: 3-4 sek. ned, 1 sek. op.

Antal: 8-10.

2) LEG CURL

Du træner især: Baglår og læggene.

Udgangsposition: Sæt dig i leg curl-maskinen, og tag fat om håndtagene med begge hænder. I nogle centre ligger man ned i en maskine og trækker hælene op til bagdelen. Begge typer træner de samme muskler.

Bevægelsen: Bøj i knæene, og tving læggene i retning af dine baller. Kom så langt, som maskinen tillader.

Tempo: 2 sek. ned, 2 sek. pause, 4 sek. op.

Antal: 6-8.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: