Husk Når du drejer, skal begge dine skuldre være i en lige linje over hånden på gulvet. Dine hofter og skuldrene skal bevæge sig samtidig, som om du var en træstamme.

T-push-up

VIDEO: Øg styrken i alle kroppens vigtigste muskler.

Video-øvelse - T-push-up


Du træner:

Bryst, arme, ryg, mave samt især de skrå mavemuskler.

Startposition:

Placér dine hænder i ca. din skulderbreddes afstand. Gør kroppen stiv som et bræt. Sørg for, at nakken er strakt i direkte forlængelse af rygsøjlen, og at dine hofter er på samme linje som skuldrene.

Tempo:

Cirka 3 sek. ned, 3 sek. op.

Bevægelsen:

Bøj i albuerne, og sænk langsomt din krop ned mod gulvet. Kom så langt ned, som du kan, og pres dig så op til startpositionen. Drej nu i kroppen, og løft samtidig den ene arm, så den peger strakt mod loftet. Kig op mod din løftede hånd. Drej til sidst hele kroppen, sænk armen, og kom tilbage til startpositionen. Det var 1 gentagelse.

Når du har udført 5 gentagelser til hver side, går du videre til Fighter lunge uden at holde pause.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: