Husk: Undgå at falde sammen i kroppen. Skyd hoften op mod loftet.

T push-up

VIDEO: T push-up træner bryst og arme.

Du træner:

Bryst og arme.

Startposition:

Læg dig på gulvet med hænderne lige under skuldrene. Gør kroppen stiv som et bræt. Brystet må gerne strejfe gulvet.

Bevægelse 1:

Stræk armene.

Bevægelse 2:

Når du kommer helt op, roterer du over på den ene side og strækker en arm op mod loftet. Rul tilbage, og sænk igen kroppen ned til gulvet. Næste gang ruller du til den anden side og strækker den anden arm.

Tempo:

Stræk armene eksplosivt, hold toppositionen i 1-2 sekunder, og sænk dig roligt ned igen.

Antal:

Begynder: 3 x 3-4 pr. side Øvet: 3 x 5-8 pr. side

Læs mere om øvelsen T push-up er en hybrid – en mellemting mellem en armbøjning og sideplanken. Øvelsen har rødder i yoga, men kan bruges af alle, der har stor nok styrke. Du træner bryst, skulder, overarme og coremuskler, men din koordination og balance forbedres også. Desuden kræver det et ekstra kraftfuldt og eksplosivt pres at komme op i T-positionen, og det øger din styrke og muskelmasse ekstra. Har du svært ved at holde balancen under step 3, så husk at spænde godt op i mavemusklerne.

Gå videre til Walkout

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk og trimmet med 20+10, del 3

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: