Læs også

Bent-over rows

Husk Vægtskiverne føres skråt væk fra kroppen.

Trap 3 raises

VIDEO: Øg styrken i alle kroppens vigtigste muskler.

8. juli 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Video-øvelse B1 - Trap 3 raises


Du træner:

Ryg og skuldre.

Startposition:

Stå foroverbøjet med en let vægtskive i hver hånd. Dine tommelfingre skal stikke gennem skiven. Dit hoved, nakken og ryggen skal danne en lige linje.

Tempo:

04:00 sek. 2 sek. op, 2 sek. Ned

Bevægelsen:

Løft med strakte arme vægtskiverne op til skuldrene i en skrå 30-45-graders bevægelse væk fra kroppen. Rotér undervejs i skuldrene, så tommelfingersiden ender med at vende opad. Derefter føres de tilbage til udgangsstillingen

Efter 10-15 gentagelser går du videre til øvelse B2 uden at holde pause.

Træningsskolen, del 2: Brede Skuldre

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 2: Brede Skuldre, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver skuldrene ekstra opmærksomhed.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: