Læs også

Bent-over rows

Husk Hold ryggen ret og i denne position under hele øvelsen.

Bent over row - video

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne effektive øvelse.

Du træner:

Ryg og skuldre

Startposition:

Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne og håndvægtene i strakte arme ned foran kroppen. Dine knoer peger fremad, væk fra kroppen. Bøj i hoften, indtil vægtene er under knæhøjde.

Bevægelsen:

Løft håndvægtene vinkelret ud fra kroppen og op i skulderhøjde. Hold positionen kort, mens du samler skulderbladene. Herefter sænker du håndvægtene ned i strakte arme igen.

Tempo:

Løft roligt, hold pause oppe, og brug så 2 sekunder på langsomt at sænke vægtene igen.

Antal:

4 x 8-10 gentagelser med 1 minuts pause.

Gå videre til Bulgarian split squat.

Om øvelsen

Denne variant af øvelsen bent over row træner især den øvre del af ryggen og giver dig styrken til at kunne have en god holdning hele dagen. Det er også en vigtig øvelse for dem, der er glade for bænkpres, fordi den balancerer styrkeforholdet mellem kroppens for- og bagside.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: