Bent-over row

VIDEO: Bent-over row træner øvre ryg, skuldre og arme.

Du træner:

Selve bevægelsen træner øvre ryg, skuldre og arme, mens lænd, baller og baglår trænes statisk.

Startposition:

Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne, ret ryg og kig lige frem. Bøj i hoften, pres bagdelen bagud og læn dig forover med et par håndvægte i strakte arme. Håndvægtene skal helst hænge lidt under knæhøjde.

Bevægelsen:

Træk albuerne bagud, så vægtene løftes op til kroppen. Imens holder du overkroppen i ro. Sænk så vægtene igen.

Tempo:

Roligt og kontrolleret.

Antal:

Begynder: 3 x 10-12 Øvet: 4 x 8-10

Læs mere om øvelsen Stillesiddende arbejde giver korte brystmuskler, der trækker kroppen forover. Bent-over row træner kroppens bagside og trækker i den anden retning – til gavn for din holdning. Lænd, baller og baglår trænes statisk, mens selve bevægelsen rammer øvre ryg, skuldre og arme.

Gå videre til Thruster

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk med vægte på 30 min. - del 2

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: