Husk: Dine hænder skal være lige under dit hjerte.

VIDEO: Diamond push-up

Diamond push-up træner triceps – de store muskler bag på overarmene, som udgør 2/3 af armens muskelfylde.

13. november 2013 af Jannik Petersen & Jakob Benn.

Du træner:

Triceps.

Startposition:

Læg dig på strakte arme på gulvet. Gør kroppen stiv som et bræt. Saml hænderne, så tommel- og pegefingre danner rudertegnet, som du kender fra kortspil.

Bevægelsen:

Bøj i albuerne, og sænk kroppen så langt ned mod gulvet, som du kan. Stræk herefter armene igen.

Tempo:

2 sek. ned, 1 sek. op.

Antal:

Begynder: 3 x 5-8 Øvet: 3 x 8-12

Læs mere om øvelsen I Diamond Push-up flytter du det meste af belastningen fra bryst og skulder til triceps – de store muskler bag på overarmene, som udgør 2/3 af armens muskelfylde. Hvis du ikke kan lave et sted mellem 5 og 12 gentagelser, mens du hviler på tæerne, så prøv i stedet at hvile på dine knæ. Øvelsen bliver nemmere, men giver stadig effekt. Når du kan udføre 10-12 stk. på knæ, prøver du igen på tæerne.

Gå videre til Atomic sit-up

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk og trimmet med 20+10, del 5

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: