Husk: Albuerne skal sænkes i en vinkel på 45 grader i forhold til kroppen.

VIDEO: Floor press

VIDEO: Floor press træner bagsiden af overarmene.

Du træner:

Primært bagsiden af overarmene (triceps), men også bryst, skuldre og arme.

Startposition:

Læg dig på gulvet og hold håndvægtene i strakte arme lige over skuldrene.

Bevægelsen:

Sænk håndvægtene ned mod gulvet, indtil albuerne lige strejfer gulvet. Hold positionen i to sekunder uden at slappe af i arme, skuldre og bryst. Stræk så armene hurtigt og kraftfuldt igen. Du skal ikke lige ned mod gulvet, men ende i en vinkel på 45 grader i forhold til kroppen.

Tempo:

Roligt ned, to sekunders pause og herefter hurtigt op igen.

Antal:

Begynder: 3 x 10-12 Øvet: 4 x 8-10

Læs mere om øvelsen Øvelsen har rødder i styrkeløft, hvor den bruges til at forbedre atleternes bænkpres ved at styrke især bagsiden af overarmene. Og så er det en effektiv måde at træne bryst, skuldre og arme på uden at skulle investere i en træningsbænk. Husker du pausen nede ved gulvet, træner du musklernes evne til at udvikle en eksplosiv kraft.

Gå videre til Squat

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk med vægte på 30 min. - del 1

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: