Læs også

Bent over row

Inverted row - Du træner øvre ryg og arme
Inverted row Husk Hæng ikke slapt som kogt spaghetti. Spænd op i krop, baller og lår.

VIDEO: Inverted row

VIDEO: Få trænet hele kroppen med denne effektive øvelse.

Du træner:

Øvre ryg og arme

Startposition:

Lig på ryggen under et bord. Grib fat om bordkanten – dine arme skal være 1-2 håndsbredder længere fra hinanden end din skulderbredde. Spænd i mave, baller og ben.

Bevægelsen:

Træk dig op i armene – få gerne brystet helt op til bordkanten, hvis du kan. Bliv deroppe i 1-2 sekunder, før du langsomt sænker dig ned mod gulvet igen. Stræk armene helt ud, og start forfra.

Tempo:

Hurtigt op, hold dig oppe i 1-2 sekunder, og sænk så langsomt og kontrolleret.

Antal:

4 x 8-10 gentagelser med 1 minuts pause.

Gå videre til reverse lunge.

Om øvelsen

Inverted row er nedladende blevet kaldt ‘fat man pull-ups’. Men øvelsen er faktisk bedre til at træne musklerne i øvre ryg end pull-ups. Synes du, at øvelsen er for hård, kan du udføre den med bøjede ben. Husk dog stadig at spænde op i kroppen, så du ligger stiv som et bræt.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: