Læs også

Thrusters

Husk Dine hæle skal slippe gulvet, når du strækker benene.

VIDEO: Push press

VIDEO: Push press træner hip drive, ben, skuldre, arme og core.

Du træner:

Skuldre og arme.

Startposition:

Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne og en håndvægt i skulderhøjde. Hold ryggen ret, og kig frem.

Bevægelsen:

1. Bøj let i knæene, bare 10-15 cm. Hold stadig ryggen ret.

2. Stræk hurtigt og kraftfuldt benene. I det øjeblik du strækker knæ og hofte helt ud, presser du håndvægten op i strakt arm. Sænk så roligt armen, og kom tilbage til startpositionen. Kør den ene arm træt, og skift så.

Tempo:

Løft eksplosivt, men sænk vægten roligt.

Antal:

4 x 6-8

Læs mere om øvelsen: Push press træner hip drive, ben, skuldre, arme og core. Når du kun holder en håndvægt i den ene side, skaber du en ubalance, som kroppen prøver at kompensere for. Derfor bliver coremusklerne inde ved rygsøjlen trænet ekstra. Hold ryggen ret, og bevar dit normale lændesvaj, også når armen er strakt.

Gå videre til Back burn

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: