© Valling.com

VIDEO: Seesaw press

VIDEO: Seesaw press træner skuldre, triceps og core.

6. maj 2014 af Jakob Benn & Jannik Petersen.

Du træner: Skuldre, triceps og core.

Startposition: Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne og ret ryg. Kig lige frem. Hold en håndvægt i hver hånd ved skuldrene og vend håndfladerne mod hinanden. Pres nu den ene håndvægt op over hovedet, til armen er strakt.

Bevægelsen: Sænk håndvægten samtidig med, at du presser den anden håndvægt op over hovedet. Begge arme skal hele tiden være i bevægelse.

Tempo: Kontrolleret.

Antal: Begynder: 3 x 10-12 Øvet: 4 x 8-10

Læs mere om øvelsen Har du trænet med kettlebells, er du sikkert allerede stødt på seesaw press. Øvelsen træner skuldre, triceps og core. Forestil dig, at der går en snor fra den ene håndvægt op til en krog i loftet og videre ned til den anden håndvægt – så du aktivt skal trække den løftede håndvægt ned, mens du løfter den anden håndvægt. Dette lille trick gør ofte, at man pludselig kan løfte mere.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: