© Valling.com

VIDEO: Side bend

VIDEO: Side bend træner de skrå mavemuskler, lænd og ryg.

15. april 2014 af Jakob Benn & Jannik Petersen.

Du træner: De skrå mavemuskler, lænd og ryg.

Startposition: Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne og ret ryg. Kig lige frem. Hold en håndvægt i den ene hånd og lad den trække dig ned til den ene side – så langt, at håndvægten er ud for knæet eller så langt, som din smidighed nu tillader.

Bevægelsen: Ret dig op igen – gerne så eksplosivt, at du ryger lidt i retning af den anden side. Fald så ned igen. Kør siden færdig og skift så side.

Tempo: Kontrolleret.

Antal: Begynder: 3 x 10-12 i hver side Øvet: 3-4 x 10-12 i hver side

Læs mere om øvelsen Maveøvelsen side bend træner især de skrå mavemuskler samt i lænden en lille muskel, der hedder quadratus lumborum. Ifølge den amerikanske træningsekspert Gray Cook er quadratus lumborum helt afgørende for, at man har en sund, stærk og funktionel ryg.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: