Læs også

Step-up

Husk: Lad ikke dine knæ blive presset indad.

Videoøvelse: Squat

VIDEO: Squat træner lår, baller, lægge og coremuskler.

22. januar 2014 af Jannik Petersen & Jakob Benn.

Du træner:

Lår, baller, lægge og coremuskler.

Startposition:

Stå med din skulderbreddes afstand mellem fødderne og ret ryg, og kig lige frem. Hold om den ene ende af håndvægten med begge hænder. Hold vægten tæt ind til kroppen.

Bevægelsen:

Pres hoften bagud og ned – som om du vil sætte dig ned. Stop, når lårets overside er parallel med gulvet. Stræk benene og kom op at stå igen. Hold hælene i gulvet hele tiden.

Tempo:

Kontrolleret.

Antal:

Begynder: 3 x 10-12 Øvet: 4 x 8-10

Læs mere om øvelsen Få øvelser kan som squat give kroppen samme effektive træning af utrolig mange muskler på én gang. Det er en kongeøvelse. Her træner du især lår, baller, lægge og coremusklerne, der støtter og afstiver rygraden. Fordi squat involverer så mange muskler, er det en øvelse, der kan forbedre din præstation i stort set alle sportsgrene.

Gå videre til Backburn

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk med vægte på 30 min. - del 1

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: