Læs også

Push-up

Walkout - træner maven

VIDEO: Walkout træner maven.

Du træner:

Mave.

Startposition:

Læg dig gulvet, som om du skulle i gang med at lave push-ups. Spænd op i dine mavemuskler, og gør kroppen stiv som et bræt.

Bevægelse 1:

Lad fødderne blive stående, men gå langsomt fremad med hænderne, uden at du sænker hoften ned mod gulvet.

Bevægelse 2:

Når armene ikke kan komme længere ud, går du nogle småskridt med fødderne og kommer derved hen til startpositionen igen. Det var én gentagelse.

Tempo:

Kontrolleret.

Antal:

Begynder: 3 x 3-5 gentagelser Øvet: 3 x 5-10 gentagelser

Læs mere om øvelsen Her behøver du ikke at tænke over, om du træner de skrå, de lige eller de nedre mavemuskler. Hele din coremuskulatur får en knaldhård omgang træning, mens du skiftevis går fremad med hænderne og fødderne. De amerikanske landsholdssvømmere har øvelsen med i deres træningsprogram, fordi de samtidig får fremragende skuldertræning af walkouts. Øvelsen kræver lidt ekstra gulvplads, da du rent faktisk bevæger dig fremad, mens du ligger og træner.

Gå videre til Reverse lunge

Denne øvelse er en del af Træningsskolen: Stærk og trimmet med 20+10, del 3

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: