© Valling.com

Weighted sit-up and press

VIDEO: Weighted sit-up and press træner maven.

Du træner: Primært mave, men også bryst, skuldre og triceps.

Startposition: Læg dig først ned på ryggen med let bøjede ben. Fødderne skal være forankret under en sofa eller noget andet stabilt. Hold håndvægte i strakte og lodrette arme. Lav nu en sit-up, indtil kroppen er næsten 90 grader i forhold til gulvet. Armene er lodrette hele tiden. Sænk kroppen kontrolleret tilbage til udgangspunktet og lav fire sit-ups mere.

Bevægelse 1: Efter den femte sit-up sænker du overkroppen, til den er cirka 30 grader i forhold til gulvet.

Bevægelse 2: Hold positionen og pres håndvægtene op og ned fem gange.

Tempo: Kontrolleret.

Antal: Begynder: 2 x 5+5 Øvet: 4 x 5+5

Læs mere om øvelsen Leder du efter en hardcore maveøvelse, er weighted sit-up and press et rigtig godt bud. Kombinationen af sit-ups med vægt og den statiske del, hvor du skal være stabil, mens du bevæger armene, gør dette til en virkelig hård omgang for mavemusklerne. Samtidig får du trænet bryst, skulder og triceps med denne øvelse. Start ud med lette håndvægte.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: