Husk Placér albuerne mellem dine knæ, og skyd brystet op mod loftet.

Zercher squats

VIDEO: Øg styrken i alle kroppens vigtigste muskler.

8. juli 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Video-øvelse A2 - Zercher squats


Du træner:

Ryg, baglår og baller.

Startposition:

Rul et håndklæde om vægtstangen. Sæt dig på hug med din hoftebreddes afstand mellem fødderne. Placér vægtstangen, så den hviler behageligt mellem dine bøjede arme. Hold ryggen ret.

Tempo:

04:00 sek. 1 sek. op, 3 sek. Ned

Bevægelsen:

Stræk benene, og rejs dig op. Undgå at lade dig trække lidt forover – løft i stedet brystkassen op mod loftet.

Udfør øvelsen 7-12 gange, og gå tilbage til øvelse A1 uden at holde pause. Først efter endnu et sæt af A1 er trisættet overstået, og du kan tage en pause på 2 minutter

Træningsskolen, del 2: Brede Skuldre

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 2: Brede Skuldre, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver skuldrene ekstra opmærksomhed.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad er det bedste ved vintertræning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: