Renegade row til forsiden af træningsskolen del 1 2014 DK
© Valling.com

20+10: Stærk med vægte på 30 min. - del 1

Vores 20+10-koncept gør dig stærk på bare 30 minutter. 20 min. styrketræning og 10 min. sveddrivende øvelser er nok.

18. november 2016 af Jannik Petersen & Jakob Benn

NY SÆSON - NU MED VÆGTE

20 minutter - sådan gør du:

Gør hver øvelse helt færdig, før du går videre i programmet. Det vil sige: Lav tre sæt af den første øvelse, før du går videre til den næste. Hold et minuts pause mellem hvert sæt.

Hvor mange du skal lave, afhænger af din form.

10 minutter - sådan gør du:

Gennemfør 4-5 runder, hvor du hele tiden skifter mellem disse tre øvelser:

Biceps curl 30 sekunder
Pause 5 sekunder
Overhead extension 30 sekunder
Pause 5 sekunder
Mountain climber 30 sekunder
Pause 60 sekunder

Herefter starter du forfra.

Idéen er, at din puls skal højt op, for så forbrændes der ekstra mange kalorier – også i timerne efter du har trænet. Især i starten kan det være svært at blive ved i 10 minutter. Men husk, at 5-7 gode minutter også er godkendt. Byg gradvist halve og hele minutter på, og sæt dig fx som mål at kunne holde dampen oppe i alle 10 minutter om tre uger.

Det skal du bruge:

To håndvægte med aftagelige skiver til. Hen ad vejen får du brug for cirka 30-50 kg vægtskiver i forskellige størrelser. Hver håndvægt må gerne kunne monteres med op til 20 kg, så du kan træne forholdsvis tungt.

Tema

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: