Goblet Squats

Kom i topform med HIIT

Med en gang intensiv træning, som du kan lave hjemme på dit eget stuegulv, kan træningen klares på under 30 minutter!

9. september 2016 af Kasper Danborg

Ryger din træning lidt for ofte i svinget, fordi arbejde, familie og andre forpligtelser sætter sig tungt på dagens timer? Så er løsningen måske her.

I vores nye styrkeskole har vi udryddet transporttid, besværligt udstyr og andre tidsrøvere, som kan stå i vejen for din træning.

Du kan træne hjemme på stuegulvet, og da du skal arbejde med en høj intensitet, er hele træningen overstået på under 30 minutter.

Styrkeskolen er baseret på en af tidens mest populære træningstrends. HIIT står for højintens intervaltræning, og metoden kan bruges inden for rigtig mange træningsformer. Her bygger vi træningen op om simple, effektive øvelser, hvor du primært bruger kroppens egen vægt.

HIIT-træning kan gøre underværker for din form. Du kan regne med at forbedre både din kondition og din udholdenhed, samtidig med at du styrker musklerne i hele kroppen.

Vil du høste gevinsterne af HIIT, så kræver det dog, at du giver dig fuldt ud og tvinger pulsen op i det røde felt.

I styrkeskolen skal intensiteten være så høj, at du kun kan udføre øvelserne nogle få minutter uden pause. Derfor starter hvert træningspas også med et kort opvarmningsprogram, som gør kroppen klar til at træne hårdt.

Hver måned får du et nyt træningsprogram, hvor vi skifter ud i øvelserne og den måde, HIIT-træningen skal gennemføres på. Samtidig får sværhedsgraden et lille nøk opad.

Det bliver effektiv, sjov og afvekslende træning måned efter måned. Og forhåbentlig vil det give motivationen et ekstra kick, at du mærker HIIT-træningens fremragende effekter på din egen krop og kan se, at du forbedrer dine resultater fra gang til gang.

Tema

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: