2 håndvægte fritlagt
© iStockphoto

Stærk krop med håndvægte - del 1

Vi har gjort det nemt for dig at blive stærk i en fart. Giv din forsømte ryg og slappe arme en effektiv omgang træning. Det tager kun 30 minutter og det eneste du skal bruge, er et sæt håndvægte og lidt gulvplads.

Giv os en halv time af din tid 2-3 gange om ugen. Så garanterer vi resultater, som du både kan se og føle. Med et sæt håndvægte og de helt rette øvelser kan du sagtens forbrænde masser af kalorier, opnå synligt større muskler og styrke forsømte dele af kroppen effektivt.

Træningsprogram

Udfør øvelsen 10-12 gange. Hold 1 minuts pause, og udfør øvelsen igen. Efter endnu en pause presser du de sidste gentagelser ud af kroppen og går videre til næste øvelse. Det er helt i orden, hvis du ikke kan lave samme antal gentagelser under dit andet og tredje sæt, da musklerne i de områder, du træner, efterhånden bliver trætte. Faktisk skal du sætte mere vægt på, når du kan lave 10-12 gentagelser alle 3 gange. Udfør programmet 2-3 gange om ugen.

Dit udstyr

To håndvægte med nogle aftagelige skiver. Hen ad vejen får du brug for i alt 40-50 kg vægtskiver i forskellige størrelser – også gerne nogle helt små 0,5- eller 1,25-kg-skiver, så du kan øge belastningen lidt ad gangen. Da du ofte skal træne med samme mængde kilo i begge hænder, er 4 af hver størrelse skive bedst. Tjek fx nethandelsbutikker som Harald Nyborg og Sport-Tiedje for gode tilbud.

Tema

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: