Arm overarm Vægt Håndvægt Muskler

Stærk krop med håndvægte - del 2

To håndvægte og en halv times indsats er nok til at øge din styrke markant. Vi har sammensat et træningsprogram med 6 effektive øvelser, der træner alle kroppens vigtigste muskler. Prøv selv kræfter med dem – din krop vil elske det.

Træningsprogram

Udfør øvelsen 10-12 gange. Hold 1 minuts pause, og udfør øvelsen igen. Efter endnu en pause presser du de sidste gentagelser ud af kroppen og går videre til næste øvelse. Det er helt i orden, hvis du ikke kan lave samme antal gentagelser under dit andet og tredje sæt, da musklerne i de områder, du træner, efterhånden bliver trætte. Faktisk skal du sætte mere vægt på, når du kan lave 10-12 gentagelser alle 3 gange. Udfør programmet 2-3 gange om ugen.

Dit udstyr

To håndvægte med nogle aftagelige skiver. Hen ad vejen får du brug for i alt 40-50 kg vægtskiver i forskellige størrelser – også gerne nogle helt små 0,5- eller 1,25-kg-skiver, så du kan øge belastningen lidt ad gangen. Da du ofte skal træne med samme mængde kilo i begge hænder, er 4 af hver størrelse skive bedst. Tjek fx nethandelsbutikker som Harald Nyborg og Sport-Tiedje for gode tilbud.

På udkig efter et træningsprogram? Se alle vores træningsprogrammer til både løb, styrketræning, cykling og crossfit.

Tema

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: