Mand styrketræning ben core træn hjemme

Stærk krop med håndvægte - del 6

Få større styrke i alle kroppens vigtigste muskler. Alt, du behøver, er et par håndvægte og vores kontante program, der sørger for, at du kommer hele kroppen rundt med bare 6 enkle øvelser.

18. november 2016 af Jannik Petersen & Jakob Benn

Træningsprogram

Udfør øvelsen 6-8 gange. Hold 1 minuts pause, og udfør øvelsen igen. Efter yderligere 2 sæt med 1 minuts pause imellem går du videre til næste øvelse. Det er helt i orden, hvis du ikke kan lave 8 gentagelser under dit 3. og 4. sæt, da musklerne efterhånden bliver trætte. 6-7 gentagelser er godkendt. Faktisk SKAL du sætte mere vægt på, når du kan lave 8 gentagelser alle 4 gange. Udfør programmet 2-3 gange om ugen. Nøjes evt. med 3 sæt i de første par uger.

Udstyr

2 håndvægte med nogle aftagelige skiver. Hen ad vejen får du brug for i alt 40-50 kg vægtskiver i forskellige størrelser – også gerne nogle helt små 0,5- eller 1,25-kg-skiver, så du kan øge belastningen lidt ad gangen. Da du ofte skal træne med samme antal kilo i begge hænder, er 4 af hver størrelse skive bedst. Tjek fx nethandelsbutikker som Harald Nyborg og Sport-Tiedje for gode tilbud.

Tema

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: