Mand, Kettlebell, Fritlagt,
© Valling.com

Træning med kettlebells som alle har tid til

Blot 10 minutters indsats med kettlebells er nok til at give dig en hamrende effektiv omgang træning.

Træningsprogram Skift hele tiden mellem front squat (øvelse 1) og seesaw press (øvelse 2) på denne måde:

1 front squat og 5 seesaw press 2 front squat og 4 seesaw press 3 front squat og 3 seesaw press 4 front squat og 2 seesaw press 5 front squat og 1 seesaw press.

Hold herefter 1-2 minutters pause. Det var første runde. Under den næste runde lægger du din tungeste kettlebell over i den anden hånd. Prøv at nå 3-6 runder, hver gang du træner. Efterhånden som du bliver stærkere, kan du trappe op og fx lave 6 eller 7 af hver øvelse. Skær også gerne ned på længden af pausen efter hver runde.

Derfor virker kettlebells Når du træner med 2 kettlebells, der ikke vejer det samme, udfordrer du musklerne i mave og ryg ekstra effektivt, fordi de skal arbejde hårdt for at holde kroppen lige.

Ved at koncentrere dig om kun 2 øvelser får du hurtigt styr på teknikken. Jo bedre teknik, jo lettere har du ved at belaste kroppen så hårdt, at det giver resultater.

10 minutter er nok til at løfte din form, fordi de bedste kettlebelløvelser træner din styrke og kondition på samme tid.

Tema

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: