Cookie- og privatlivspolitik
Træningsdagbog

Træningsdagbog

Ved at notere nogle få, men vigtige oplysninger om hvert af dine træningspas øger du din styrke markant hurtigere.

  • 11-08-2010
  • Aktiv Træning nr. 7, 2010

En nem og overskuelig træningsdagbog forebygger desuden skader og udretter mirakler for din motivation.

Mange mister hurtigt lysten til at løfte vægte, fordi de føler, at resultaterne udebliver. Reaktionen er fuldt forståelig, fordi vi mænd i høj grad motiveres af at blive bedre og føle fremgang. Desværre går der 4-6 uger, før de første synlige tegn på styrketræning viser sig, men heldigvis kan en træningsdagbog løse problemet. I træningsdagbogen kan du sort på hvidt aflæse, om du er blevet stærkere. Hvis du om en uge eller 2 kan udføre den samme øvelse med flere kilo på vægtstangen, er du blevet stærkere.

Hvis du i stedet for 2 sæt nu udfører 3 eller 4 sæt, er du også blevet stærkere. Det er let og ligetil. Det eneste krav er, at du slæber et A4-ark eller en kopi af vores træningsdagbog med dig rundt, mens du træner, så du løbende kan notere, hvordan det går, under hver af dagens 6 øvelser. Dagbogen øger også dit træningsudbytte, fordi den minder dig om, at vægtbelastningen skal øges med jævne mellemrum. Samtidig forebygger dagbogen skader, fordi den er et godt redskab til at styre intensiteten i din træning. De fleste skader skyldes overbelastning, når vi pludselig laver ekstra mange øvelser eller øger vægten for meget. Når du hele tiden kan se, hvordan du trænede sidste gang, er du ikke så fristet til pludselig at smide alt for mange ekstra kilo på eller fordoble antallet af øvelser.

NYHEDSBREV

Få vores gratis nyhedsbrev med masser af gode tips til din træning.

Følg os på instagram

Følg os på instagram

Få forsmag på testvindere og kom med bag kameraet.

Find os her
Mest læste
3 bud på udendørs styrketræning

3 bud på udendørs styrketræning

Styrketræning |

Der er masser af muligheder for at ...

Læs mere
De bedste armøvelser

De bedste armøvelser

Styrketræning |

Her er de 3 bedste armøvelser, du kan ...

Læs mere
Core-træning uden bold

Core-træning uden bold

Core |

Drop bare bolden. En undersøgelse viser ...

Læs mere
Biceps curl

Biceps curl

Styrketræningsøvelser |

VIDEO: Biceps curl træner forsiden af ...

Læs mere
Test hvor stærk du er

Test hvor stærk du er

Test |

Se om du er så stærk som du burde være ...

Test hvor stærk du er
Nyeste
Styrketræning forlænger dit liv

Styrketræning forlænger dit liv

Styrketræning |

Håber du på et langt og lykkeligt liv? ...

Læs mere
De bedste armøvelser

De bedste armøvelser

Styrketræning |

Her er de 3 bedste armøvelser, du kan ...

Læs mere
3 bud på udendørs styrketræning

3 bud på udendørs styrketræning

Styrketræning |

Der er masser af muligheder for at ...

Læs mere
Tag bare de lette håndvægte

Tag bare de lette håndvægte

Muskler |

Lette vægte kan få dine muskler til at ...

Læs mere
Sådan bliver du stærkest

Sådan bliver du stærkest

Styrketræning |

Ny forskning: Eksplosiv træning øger ...

Læs mere