Cookie- og privatlivspolitik
Træningsdagbog

Træningsdagbog

Ved at notere nogle få, men vigtige oplysninger om hvert af dine træningspas øger du din styrke markant hurtigere.

  • 11-08-2010
  • Aktiv Træning nr. 7, 2010

En nem og overskuelig træningsdagbog forebygger desuden skader og udretter mirakler for din motivation.

Mange mister hurtigt lysten til at løfte vægte, fordi de føler, at resultaterne udebliver. Reaktionen er fuldt forståelig, fordi vi mænd i høj grad motiveres af at blive bedre og føle fremgang. Desværre går der 4-6 uger, før de første synlige tegn på styrketræning viser sig, men heldigvis kan en træningsdagbog løse problemet. I træningsdagbogen kan du sort på hvidt aflæse, om du er blevet stærkere. Hvis du om en uge eller 2 kan udføre den samme øvelse med flere kilo på vægtstangen, er du blevet stærkere.

Hvis du i stedet for 2 sæt nu udfører 3 eller 4 sæt, er du også blevet stærkere. Det er let og ligetil. Det eneste krav er, at du slæber et A4-ark eller en kopi af vores træningsdagbog med dig rundt, mens du træner, så du løbende kan notere, hvordan det går, under hver af dagens 6 øvelser. Dagbogen øger også dit træningsudbytte, fordi den minder dig om, at vægtbelastningen skal øges med jævne mellemrum. Samtidig forebygger dagbogen skader, fordi den er et godt redskab til at styre intensiteten i din træning. De fleste skader skyldes overbelastning, når vi pludselig laver ekstra mange øvelser eller øger vægten for meget. Når du hele tiden kan se, hvordan du trænede sidste gang, er du ikke så fristet til pludselig at smide alt for mange ekstra kilo på eller fordoble antallet af øvelser.

NYHEDSBREV

Få vores gratis nyhedsbrev med masser af gode tips til din træning.

Ville du anbefale os?

Ville du anbefale os?

Fortæl hvad du synes og deltag i konkurrencen.

Se præmierne og deltag
Følg os på instagram

Følg os på instagram

Få forsmag på testvindere og kom med bag kameraet.

Find os her
Mest læste
TEST: Kan du tage nok armbøjninger?

TEST: Kan du tage nok armbøjninger?

Test |

Hvor mange armbøjninger kan du tage? ...

Til testen
Få en stærk og sund ryg

Få en stærk og sund ryg

Styrketræning |

Rigtig mange af os render rundt med ...

Læs mere
<span class='restricted_content teaserbadge_image authenticated'><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="alternate"/><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="default"/></span>Spis dig til sixpack

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeSpis dig til sixpack

Sixpack-kur |

Vil du have sixpack, slipper du ikke ...

Læs mere
Få sixpack på kun 6 uger

Få sixpack på kun 6 uger

Sixpack-kur |

Er du klar til sommer? Få flad mave på ...

Tjek sixpack-kuren
10 typiske fejl koster dig muskler

10 typiske fejl koster dig muskler

Muskler |

Styrketræner du flittigt, men savner ...

Små ændringer giver dig store muskler
Nyeste
Sådan får du større brystmuskler

Sådan får du større brystmuskler

Styrketræning |

Strammer T-shirten ikke helt så meget ...

Læs mere
Push-ups

Push-ups

Styrketræningsøvelser |

Push-ups træner bryst, arme og mave.

Læs mere
Floorpress

Floorpress

Styrketræningsøvelser |

Floorpress træner bryst, skuldre og arme.

Læs mere
Step-ups

Step-ups

Styrketræningsøvelser |

Step-ups træner forsiden af lårene, ...

Læs mere
Renegade rows

Renegade rows

Styrketræningsøvelser |

Renegade rows træner overarme, mave, ...

Læs mere