Cookie- og privatlivspolitik
Træningsdagbog

Træningsdagbog

Ved at notere nogle få, men vigtige oplysninger om hvert af dine træningspas øger du din styrke markant hurtigere.

  • 11-08-2010
  • Aktiv Træning nr. 7, 2010

En nem og overskuelig træningsdagbog forebygger desuden skader og udretter mirakler for din motivation.

Mange mister hurtigt lysten til at løfte vægte, fordi de føler, at resultaterne udebliver. Reaktionen er fuldt forståelig, fordi vi mænd i høj grad motiveres af at blive bedre og føle fremgang. Desværre går der 4-6 uger, før de første synlige tegn på styrketræning viser sig, men heldigvis kan en træningsdagbog løse problemet. I træningsdagbogen kan du sort på hvidt aflæse, om du er blevet stærkere. Hvis du om en uge eller 2 kan udføre den samme øvelse med flere kilo på vægtstangen, er du blevet stærkere.

Hvis du i stedet for 2 sæt nu udfører 3 eller 4 sæt, er du også blevet stærkere. Det er let og ligetil. Det eneste krav er, at du slæber et A4-ark eller en kopi af vores træningsdagbog med dig rundt, mens du træner, så du løbende kan notere, hvordan det går, under hver af dagens 6 øvelser. Dagbogen øger også dit træningsudbytte, fordi den minder dig om, at vægtbelastningen skal øges med jævne mellemrum. Samtidig forebygger dagbogen skader, fordi den er et godt redskab til at styre intensiteten i din træning. De fleste skader skyldes overbelastning, når vi pludselig laver ekstra mange øvelser eller øger vægten for meget. Når du hele tiden kan se, hvordan du trænede sidste gang, er du ikke så fristet til pludselig at smide alt for mange ekstra kilo på eller fordoble antallet af øvelser.

NYHEDSBREV

Få vores gratis nyhedsbrev med masser af gode tips til din træning.

Abonner!

Abonner |

Få de nyeste træningstips direkte i postkassen med vores magasin Aktiv Træning!

Bestil abonnement
Mest læste
Få sixpack på kun 6 uger

Få sixpack på kun 6 uger

Sixpack-kur |

Er du klar til sommer? Få flad mave på ...

Tjek sixpack-kuren
TEST: Kan du tage nok armbøjninger?

TEST: Kan du tage nok armbøjninger?

Test |

Hvor mange armbøjninger kan du tage? ...

Til testen
4 benhårde TRX-øvelser

4 benhårde TRX-øvelser

Styrketræningsprogram |

Få en enkel og benhård træning med ...

Læs mere
<span class='restricted_content teaserbadge_image authenticated'><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="alternate"/><img src="http://aktivtraening.dk/files/bonnier-atr/imagecache/restricted_access_badge/bp_restricted_content_da-DK/plus-orange-at_24.png" alt="Eksklusivt materiale" title="Eksklusivt materiale" width="30" height="30" class="default"/></span>Spis dig til sixpack

Eksklusivt materialeEksklusivt materialeSpis dig til sixpack

Sixpack-kur |

Vil du have sixpack, slipper du ikke ...

Læs mere
Tag bare de lette håndvægte

Tag bare de lette håndvægte

Muskler |

Lette vægte kan få dine muskler til at ...

Læs mere
Nyeste
3 bud på udendørs styrketræning

3 bud på udendørs styrketræning

Styrketræning |

Der masser af muligheder for at rykke ...

Læs mere
Få mere råstyrke med kettlebells

Få mere råstyrke med kettlebells

Styrketræningsprogram |

Træn hele kroppen på bare 25 min. Her ...

Læs mere
Styrkeskole del 3 - stærke ben

Styrkeskole del 3 - stærke ben

Styrketræning |

Giv stængerne en ekstra hård omgang ...

Læs mere
One-arm bent-over row

One-arm bent-over row

Styrketræningsøvelser |

One-arm bent-over row træner skuldre, ...

Læs mere
Thrusters

Thrusters

Styrketræningsøvelser |

Thrusters træner ben, baller, core, ...

Læs mere
Hvad betyder plusset?

Hvad betyder plusset?

Plus Plusset viser vej til indhold, der er udvalgt ...

Se eksklusivt indhold
Følg os på instagram

Følg os på instagram

Få forsmag på testvindere og kom med bag kameraet.

Find os her