© Valling.com

Triathlon: Hvad skal jeg spise og drikke?

Opbyg et depot. Drik en flaske med energidrik i løbet af de sidste 2 timer, før løbet starter.

26. august 2010 af Martin Kreutzer

Et mini triathlon løb tager et sted mellem en 1 time og 2 timer at gennemføre. Det lyder måske ikke af det vilde, men for at få den bedst mulige oplevelse er det ikke desto mindre vigtigt, at du forsyner kroppen med det rette brændstof før og under stævnet.

  • Læg ud med et solidt måltid 3 timer før start, fx en stor skål havregryn med mælk eller et par skiver rugbrød med æg til. Snup et glas appelsinjuice til for at få væske, kulhydrater og styrkende antioxidanter.

  • For at være helt sikker på at have energi nok fylder du 2 styk 0,7-liters-cykelflasker med vand og blander 50 gram energipulver i hver. Den ene flaske drikker du af fra 2 timer før start og frem til et kvarter før svømmestarten. Den anden placerer du i cyklens drikkedunksholder. Så snart du starter cykel-etapen, drikker du et par deciliter af energidrikken. Følg op med et par solide slurke hvert kvarter. På den måde begiver du dig ud på løbeturen i væske og energibalance og kan løbe stævnet hjem.

Triathlon træningsprogrammer På udkig efter triathlon træningsprogrammer? Her finder du triathlon træningsprogrammer for både begyndere og øvede.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: