Sæt dig et mål

Garmin Connect har et glimrende motivationsværktøj indbygget, hvor du kan sætte dig et mål, du skal stræbe efter.

6. september 2010

Sæt dig et mål, og få yderligere motivation i din træning. Det kan du med Garmin Connect. Målet kan gå på, at du skal løbe en bestemt distance, forbrænde en vis mængde kalorier, træne i et bestemt tidsrum eller træne med en fast frekvens. Du kan altså skræddersy dit mål, så det passer til netop dig og dine aktuelle træningsønsker.

Det er relativt simpelt at sætte sig et mål. I eksemplet her vil vi sætte os et mål, der går ud på, at vi vil løbe 30 km på en uge. Det foregår sådan her.

  • Tryk på Mål i de næstøverste faneblade. Tryk herefter på fanebladet + Opret et nyt mål.**** ***** Herefter dukker mål-dialogboksen op . Ved Målnavn skriver du: 30 km på en uge. I Aktivitetstype lader vi den stå på Alle aktivitetstyper. Måltypen ændrer vi til Afstand, og i Hvad er dit mål? taster vi 30.

  • Vælg 7 dags-periode i Målt over-boksen og dernæst en passende startdato.**** ***** Hvis du gerne vil have, at andre skal kunne følge med i dit mål, kan du ændre Privat i Private oplysninger til Offentlig. Hvis du ændrer dit mål til offentlig, kan alle Garmin-brugerne følge med i, om du når dit mål.

  • Tryk herefter på Gem, og målet vil nu fremgå på skærmen som 0 % gennemført. Efterhånden som du synkroniserer dine træningsture med Garmin Connect, vil du se procenttallet stige. Når du målet, bliver bjælken guldfarvet!********

****### Bemærk

Med et Garmin FR 405 eller FR 310XT kan du uploade målet til dit ur og følge med i fremgangen ude på ruten. Det gør du ved at vælge Send til enhed. Det kan dog ikke lade sig gøre med FR 305.****

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: