4 fødevarer, der ikke feder alligevel

Mange fødevarer giver i virkeligheden meget færre kalorier, end varedeklarationen angiver. Se fire forhenværende kalorie-skurke her.

17. oktober 2012

Mandler og alle andre nødder i hel form: Der optages mange flere kalorier, hvis nødderne indtages som smørepålæg.

Fuldkornsrugbrød med kerner: De fede kerner får brødet til at bonne fælt ud på varedeklarationen, men kernerne optages ikke, så brødet bidrager med væsentlig færre kalorier end angivet.

Majs: Majs betragtes som lidt af en kaloriebombe blandt grøntsager. Men majsene er så grove, at ikke alle plantens kalorier optages.

Fede mælkeprodukter: De er udskældte blandt slankeguruer, men kalken i mælken binder noget af fedtet, så ikke det hele optages. Produkterne skal dog stadig spises i moderate mængder.

...

Aktiv Træning anbefaler

Indtager du for mange kalorier i løbet af dagen? Hvad enten du ønsker at tabe dig eller holde en stabil vægt, er I FORM Kostdagbog et ideelt redskab til at skabe overblik over din kost og holde styr på dit daglige kalorieindtag.

Prøv I FORM Kostdagbog 5 dage gratis

Source #American Journal of Clinical Nutrition

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: