4 madråd, der fjerner mavefedtet

Har du svært ved at komme af med genstridigt mavefedt? Så bør du følge disse 4 gode madråd!

11. august 2016 af Julie-Elsebeth Crone Johannesen

Overflødigt mavefedt er for mange en kilde til stor frustration. Det kan føles som om, at det genstridige fedt bliver siddende, uanset hvor mange mavebøjninger man laver, og hvor meget salat man spiser. Vi har samlet 4 gode madråd mod mavedellerne!

Spis æg

Proteiner mindsker madtrangen, øger stofskiftet og indeholder en lang række af de essentielle aminosyrer. Dette gør æg til en perfekt spise, hvis man ønsker et vægttab. Et studie fra University of Oklahoma og University of Tampa i Florida viste i 2012, at kvaliteten af de proteiner, som man indtager, er direkte linket til, hvor meget mavefedt man har. Udover æg er også kød og mælk gode proteiner, når man ønsker at tabe sig.

Husk morgenmaden

En amerikansk undersøgelser viser, at de, der indtager et dagligt morgenmåltid, har 40% lavere risiko for at udvikle mavefedt.

Gem din kulhydrater til om aftenen

En israelsk undersøgelse fra 2012 fra Hebrew Universitet viste, at svært overvægtige, der kun spiste deres kulhydrater om aftenen, tabte sig væsentligt mere, især på maven, i forhold til de, der fordelte den samme mængde kulhydrater ud på hele dagen.

De kolde kartofler

Når man nedkøler kartofler, så forvandles kostfibrene deri til resistente fibre, således, at de passerer kroppen uden at blive optaget. På den måde ophober kulhydraterne sig ikke som fedt på kroppen.

...

Aktiv Træning anbefaler

Indtager du for mange kalorier i løbet af dagen?

Hvad enten du ønsker at tabe dig eller holde en stabil vægt, er I FORM Kostdagbog et ideelt redskab til at skabe overblik over din kost og holde styr på dit daglige kalorieindtag.

Prøv I FORM Kostdagbog 5 dage gratis

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: