5 tip til at få julehygge - uden at tage på

December er hård ved din form, din sundhed og din vægt. Juleknas og -godter, stort anlagte julefrokoster samt masser af alkohol hører til de mange fristelser. Her får du 5 fif til at fastholde din sunde livsstil.

29. november 2017

Undgå overspisning Mange begår den fejl, at de sulter sig i dagens løb for at kunne nyde julemaden – uden at tage på. Men effekten er ofte den modsatte: Du er så sulten, at du hurtigt spiser alt for meget af den fede julemad og så alligevel tager på.

Inddrag familien Kampen mod kiloene er særlig svær i december, hvis dine nærmeste omgivelser ikke er med på idéen. Sørg for at inddrage din familie. Hvis de bakker dig op, flyder det fx ikke med slik på bordet i julen, og du øger din motivation. Sammen kan I sikre, at der altid er et sundere alternativ på bordet.

Skær fedtet fra Der er mange kalorier at spare, hvis du er opmærksom på det synlige fedt: Skær fedtkanten fra kødet, skrab smørret på brødet osv.

Husk grønsagerne Er grønsager en sjælden gæst på julebordet, så sørg for, at du i løbet af dagen får noget grønt – fx i forbindelse med dine sunde mellemmåltider.

Lad ikke julen være din undskyldning Mange siger “Det er december, og så må man jo godt”. Julemåneden er ikke en fribillet. Drop undskyldningen, og hyg dig ... med omtanke.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: