© iStock

6 genveje til et succesfuldt vægttab

Det kan være svært at slippe af med de overflødige kilo. Disse 6 nemme råd vil hjælpe dig til at opnå dit ønskede vægttab - og undgå, at de ryger på igen!

9. september 2016 af Julie-Elsebeth Crone Johannesen

Det er benhårdt arbejde at slippe af med den ekstra vægt på sidebenene eller maven. Vi har samlet en liste med 6 gyldne regler, der får gjort vejen til ønskevægten lidt mindre kringlet og besværlig.

Ingen har det præcis som dig.

Hvad, der fungerer for andre, fungerer ikke nødvendigvis for dig. Fokusér på, hvad DU får udbytte af.

Gør det let at gøre det rigtige.

Når du ved, hvad der fungerer for dig i forhold til dit vægttab, så gør det let for dig selv. Lad være med at have chips i hjemmet eller læg din træning lige efter arbejde, hvis det betyder, at du rent faktisk får trænet.

Hvis det ikke har nogen effekt - så drop det.

Giv alting en ekstra uge, men hvis du ikke får udbytte af din nye træningsrutine efter en måned - så lav den om.

Skriv det ned.

Hold en kostdagbog, således, at du kan se, præcis hvad du spiser i løbet af en dag. Tidligere studier har vist, at de, som fører denne slags dagbog i gennemsnit taber dobbelt så meget som de, der ikke gør.

Æble-testen.

Er du virkelig sulten - eller hungrer du bare efter noget at putte i munden? Hvis du for alvor er sulten, så vil et æble tilfredsstille dig. Hvis ikke, så er du ikke ægte sulten.

Giv dig selv belønninger.

Opstil en liste med belønninger til dig selv, der ikke er mad, når du fortjener det. Det kan eksempelvis være at se en god film, lave en aftale med en ven eller planlægge en tur.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: