Scanpix 6 gyldne slankeråd
© Scanpix

6 gyldne slankeråd

Du får de bedste og mest veldokumenterede slankeråd.

*RÅD 1 *### Kun pasta og kartofler hvis du har trænet

Hvad går det ud på Kulhydrat er godt brændstof, når du træner hårdt. Men kroppen har svært ved at håndtere for store mængder af sukkerstoffet. Nøjes derfor med at få dækket dit reelle behov.

Hvad giver det dig Ved at skære ned på kulhydrater gør du det meget lettere for kroppen at holde et stabilt blodsukker. Når blodsukkeret ikke farer op og ned, undgår du, at kroppen deponerer overskudskalorier i mavens fedtdepoter. Spiser du færre kulhydrater, får du ganske enkelt hurtigere en flad mave.

Hvordan gør du Start med at fjerne slik, sodavand og andre sukkerbomber fra din hverdag. Reducér dernæst kraftigt dit indtag af kornprodukter, også sunde fuldkorn. Optimalt set skal måltiderne faktisk være helt fri for korn, så du i stedet får kulhydrater fra store mængder grønsager og 3-400 gram frugt om dagen.

Eneste undtagelse er det måltid, som du spiser umiddelbart efter træning. Her – og kun her – må du spise kartofler, pasta eller ris, så du hurtigt genopfylder muskeldepoterne og stabiliserer blodsukkeret. En grov tommelfingerregel siger, at 10 minutters lavintens eller moderat hård træning giver plads til 5 gram ekstra kulhydrat. Der er ca. 5 gram kulhydrat i fx 40 gram frugt, 10 gram brød eller 7 gram pasta eller ris.****

Tema

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: