© Istock

7 lækre madvarer, der fjerner mavefedtet

De 7 ting holder dig også mæt samtidig med, at de mindsker ophobningen af både vand og affaldsstoffer.

23. maj 2016 af Julie-Elsebeth Crone Johannesen

Vil du have endnu flere tips til at få bugt med mavefedtet, så læs med i Aktiv Træning hvor du får alt om de nyeste metode til varigt vægttab. Klik her og få vores særtilbud på 3 magasiner for KUN 89 kr.

Mavefedt er uhyre usundt, men samtidig en genstridig følgesvend for mange. Hvis man ønsker at komme det ekstra mavefedt til livs, kræver det det rette indtag af kalorier samtidig med, at man får nok af de vigtige næringsstoffer.

Ved at implementere disse fødevarer i din kost vil du kunne se forskel på både din sundhed og din mave.

Mørk chokolade

Mørk chokolade indeholder sunde antioxidanter, som ved et lille dagligt indtag vil hjælpe dig med at tabe mavefedt.

Avocado

Frugten indeholder både sunde fedtstoffer og fibre. Desuden hjælper den med at holde dit testosteron-niveau højt, hvilket er en hjælp, når man vil tabe fedt.

Yoghurt

Hvis du vælger en sukkerfri yoghurt, der er rig på probiotiske bakterier, vil det være en god hjælper, når det kommer til at forbrænde fedtet.

Magre proteiner

Få dine proteiner fra magert kød som eksempelvis kylling, laks eller lyst kalkunkød. Det allerbedste ved denne slags proteiner er, at kroppen forbrænder helt op til 30 % af kalorierne blot ved at fordøje det.

Kanel

Kanel er rigt på antioxidanter, der stabiliserer dit blodsukker og øger kroppens sensitivitet overfor insulin.

Peanut butter

Peanuts indeholder en god mængde sunde fedtstoffer og kan holde dig mæt i lang tid. En naturlig udgave af smørpålægget kan eksempelvis mikses med frisk frugt.

Grøn te

Grøn te indeholder de gode antioxidanter og kan sætte gang i stofskiftet, hvilket er essentielt for at opnå et vægttab.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: