De 5 hurtige genveje til dit vægttab

Sund mad og masser af motion er naturligvis en sikker vej mod et vægttab. Men hvis du krydrer det med disse fem enkle tricks, får du flere tabte kilo ud af dit besvær!

4. august 2016 af Julie-Elsebeth Crone Johannesen

Det er svært at komme udenom motion og en kostændring, hvis man har et ønske om at tabe sig. Men der findes en række genveje, der gør vejen til vægttabet lidt lettere. Det handler om at få inkorporeret de fem ting naturligt i sin hverdag, så man får sat ekstra skub i vægttabet.

Start morgenen med et STORT glas vand

Hvis du starter morgenen med et glas vand, vil du få sat gang i forbrændingen allerede fra morgenstunden. Hvis du får gjort det til en god hverdagsvane, vil det kunne ses på vægten.

Slut med kun 3 måltider

Hvis du kunne spise tre måltider om dagen, så bliver det automatisk nogle store fuldvoksne portioner. Sørg istedet for at spise 5-6 måltider om dagen - der så til gengæld er lidt mindre. Det gør det mindre sandsynligt, at du falder i, og spiser usundt.

Skriv det ned

Det kan være svært at lade være med at snacke en masse spændende ting i løbet af dagen. Det kan du komme udover ved at notere hver gang, du putter noget i hovedet. Så er der større sandsynlighed for, at du kan lade det sidste stykke brød ligge.

Sov igennem og slap af

Hvis du ikke får nok søvn, eller render rundt og er småstresset, så vil din krop gå i en forsvarsposition, hvor den lagrer energien - og så er det altså svært at tabe sig.

Drik nu det vand

Du ved det jo godt - du skal drikke minimum 1,5 liter vand om dagen. Vand får kroppen til at fungere bedre, også når det gælder et vægttab. Desuden nedsætter vand din følelse af sult, hvis du lider under dette.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: