© Scanpix

Få større muskler

Råd 3: Få større muskler

Hvad går det ud på Tung styrketræning slanker overraskende godt.

Hvad giver det dig Styrketræning hjælper dig med at bevare din muskelmasse, selvom slankekurens kalorieunderskud tærer på kroppen. Uden styrketræning kan du til gengæld risikere, at 25-40 procent af vægttabet skyldes tab af muskelmasse. Det er noget skidt, for du bliver både svagere og får et lavere stofskifte, når musklerne ryger. Mens du løfter vægte, forbrænder du en del kalorier, men mere væsentligt er det, at forbrændingen bliver ved med at være forhøjet i op til 2 døgn efter træning.

Hvordan gør du Træn kroppens vigtigste muskler 2-3 gange om ugen. Øvelser som kropshævninger, træk til brystet, squats, lunges og bænkpres er gode, fordi de involverer kroppens største muskler. Udfør alle dine øvelser med så mange kilos belastning, at du kun kan lave 10-15 løft, før du må holde pause. Hvil i 30-60 sekunder, før du træner videre.

Bonustip Også kettlebells giver dig en god omgang slanketræning.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: