© Colourbox

Plæneklipning

Derfor virker detDer er meget at hente ved at fylde hverdagen med små aktiviteter, der aktiverer muskler og kredsløb. Minut for minut er udbyttet ved at være lidt mere aktiv ikke berusende, men for hverdagsaktiviteten gælder i udpræget grad princippet om de mange bække små. Med kreativitet og ildhu kan du faktisk få hverdagsaktiviteten til at bidrage lige så meget til den samlede forbrænding, som 3-4 timers ugentlig intensiv træning gør det. Så meget skal der til

2. september 2011

Derfor virker det

Der er meget at hente ved at fylde hverdagen med små aktiviteter, der aktiverer muskler og kredsløb. Minut for minut er udbyttet ved at være lidt mere aktiv ikke berusende, men for hverdagsaktiviteten gælder i udpræget grad princippet om de mange bække små. Med kreativitet og ildhu kan du faktisk få hverdagsaktiviteten til at bidrage lige så meget til den samlede forbrænding, som 3-4 timers ugentlig intensiv træning gør det.

Så meget skal der til

Alle hverdagsaktiviteter tæller med i det positive regnskab, så bare det at stå oprejst i stedet for at sidde ned er en vigtig forandring. Snupper du håndskubberen i stedet for havetraktoren, ryger forbrændingen snildt 300 kcal op på 1 times ugentlig plæneklipning. Og tager du konsekvent trapperne, kan du pr. etage glæde dig over et par ekstra forbrændte kcal, der i løbet af ugen snildt løber op i et par hundrede forbrændte kcal.

Gode alternativer

Plæneklipning er som nævnt kun et symbol på alle former for hverdagsaktiviteter. Tag trappen, slæb indkøbsposer, kløv brænde, eller støvsug gulvet. Alt tæller – bare du er aktiv.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: