Spadseretur

Derfor virker detGenerelt er muskelarbejde, som fx en spadseretur, den faktor, der kan give de største variationer i døgnenergiomsætningen. Årsagen er, at stofskiftet under motion kan mangedobles. Det er faktorer som aktivitetens varighed, intensitet, de ydre forhold og din legemsvægt, der afgør, hvor mange kalorier du forbrænder. Jo tungere du er, jo flere kalorier forbrænder du, fordi det kræver mere energi at bevæge en større vægt. Så meget skal der til

2. september 2011

Derfor virker det

Generelt er muskelarbejde, som fx en spadseretur, den faktor, der kan give de største variationer i døgnenergiomsætningen. Årsagen er, at stofskiftet under motion kan mangedobles. Det er faktorer som aktivitetens varighed, intensitet, de ydre forhold og din legemsvægt, der afgør, hvor mange kalorier du forbrænder. Jo tungere du er, jo flere kalorier forbrænder du, fordi det kræver mere energi at bevæge en større vægt.

Så meget skal der til

En rask spadseretur er et genialt forbrændingsredskab, og en kort tur er bedre end ingenting. Godt nok forbruger du mindre, end når du fx løber, men til gengæld er det selv for utrænede personer muligt at motionere i lang tid ad gangen med en spadseretur.

Gode alternativer

Kør en hyggelig søndagstur på cyklen, tag ungerne med ud i kano, eller sørg for at få rørt dig på en anden måde.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: