Te

Derfor virker detAndre stoffer end koffein i te synes at fremme stofskifteeffekten. Det er tilsyneladende teens specielle katekiner, der har en forstærkende effekt på teens koffein. I en fransk undersøgelse fandt man, at et ekstrakt af grøn te (med beskedne 50 mg koffein i) indtaget morgen, middag og aften øgede døgnenergiomsætningen med ca. 4 pct. Så meget skal der tilDrikker du 3-4 kopper te om dagen, får du en stigning i forbrændingen på ca. 50 kcal. Gode alternativer

26. august 2011

Derfor virker det

Andre stoffer end koffein i te synes at fremme stofskifteeffekten. Det er tilsyneladende teens specielle katekiner, der har en forstærkende effekt på teens koffein. I en fransk undersøgelse fandt man, at et ekstrakt af grøn te (med beskedne 50 mg koffein i) indtaget morgen, middag og aften øgede døgnenergiomsætningen med ca. 4 pct.

Så meget skal der til

Drikker du 3-4 kopper te om dagen, får du en stigning i forbrændingen på ca. 50 kcal.

Gode alternativer

Effekten er næppe kun knyttet til grøn te. Derfor kan du sagtens veksle mellem grøn, hvid og sort te samt oolong, der blander de grønne og sorte blade. Rød te, rooibos, er til gengæld ikke en te og fungerer ikke.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: