© Istock

Så let øger du fedtforbrændingen med over 20 pct.

Hvis du vælger det rigtige tidspunkt for dit næste måltid, kan du øge din fedtforbrænding uden at røre en finger.

25. januar 2016

Spiser du før eller efter træning? Ja, svaret på det simple spørgsmål kan have helt afgørende indflydelse på, hvor meget fedt du forbrænder i løbeskoene eller på spinning-cyklen.

Op mod 22 procent kan du øge fedtforbrændingen med, hvis du timer måltidet rigtigt i forhold til træningen.

Og hvordan skal du så time måltidet? Det afhænger fuldstændigt af, om du er mand eller kvinde. For kvinderne skal måltidet lægge FØR træningen. Det øger fedtforbrændingen med 22 procent. For mændene gælder at de skal spise EFTER træning. Det øger fedtforbrændingen med 8 pct.

Den markante forskel på mænd og kvinder skyldes, at mænd generelt har mere muskelmasse, og at musklerne lagrer kulhydrater, der så bruges som energikilde under træningen, mens kvinder biologisk set er bedre bygget til at forbrænde fedt under intens aktivitet.

Resultaterne er fremkommet på baggrund af en undersøgelse lavet på universitet i Surrey i Storbritannien.

Aktiv Træning giver dig nye og spændende kostplaner i alle nr. som er nemme at følge. . Klik her og få vores særtilbud på 3 magasiner for KUN 89 kr.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: