© Scanpix

Skær ned på flydende kalorier

Råd 6: Skær ned på flydende kalorier

Hvad går det ud på Se ikke kun med kritiske øjne på sodavand og saftevand. Også juice, rødvin og mælk skal med på listen over drikkevarer, der kun bør indtages i meget beskedne mængder.

Hvad giver det dig Flydende kalorier er gift for slankekuren. Det bunder i, at vores appetitregulering får svære odds, når vi springer let hen over tyggeriet og hælder en kalorierig væske ned i mavesækken. Forsøg har vist, at de fleste kalorieholdige drikkevarer ryger indenbords, uden at vi på nogen måde kompenserer for de mange kalorier ved at spise mindre mad. Resultatet er, at de ganske enkelt feder os op. For at mætte godt skal mad tygges grundigt, før den glider ned og fylder i mavesækken. Drikkevarer kræver ingen tygning og mætter utrolig lidt.

Hvordan gør du De fleste af ugens dage bør du helt holde dig fra alkoholiske drikke, sodavand, saftevand, juice, mælk, og hvad der ellers findes af flydende kaloriebomber. Gå i stedet konsekvent efter kaloriefrie drikkevarer, som vand, te og kaffe, og eventuelt også en kaloriefri sodavand eller saftevand. Lad dig ikke narre af sundhedsanprisninger, som fx at friskpresset juice er rig på vitaminer, og lidt rødvin er godt for hjertet. Det er dine fedtdepoter nemlig fløjtende ligeglade med.

Bonustip Kan du ikke affinde dig med kun at drikke vand, så er mælk den mest harmløse skurk. Mælk mætter noget bedre end fx juice, fordi det indeholder protein.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: