Kvinde med kaffe
© iStock

God mad til restitution

Hvilken slags mad du indtager efter en hård omgang træning, kan have effekt på din restitution. Læs her, hvilke fødevarer der kan reducere træningsømheden.

7. januar 2019 af Brian Henneberg

Spis dig til knap så ømme muskler 

Er du plaget af ømme muskler efter træning, kan du prøve at eksperimentere med nogle af de fødevarer, som muligvis kan reducere træningsømheden i dagene efter en hård omgang træning. 

I videnskabelige studier har man set denne restitutionsfremmende effekt ved eksempelvis:

  • Koffein 
  • Fiskeolie
  • Granatæble
  • Vandmelonjuice
  • Kirsebærjuice 
  • Safran  
  • Hvidløg

Forvent ingen mirakler, men lidt har også ret. Mindre træningsømhed betyder, at du kan give den mere gas til træningen, samt at du kan træne hyppigere.

Tilbud til dig: Genial træningstrøje fra Craft

Blød, let og elastisk. Craft har lavet en superfed træningstrøje, der sidder tæt til kroppen og følger alle dine bevægelser. Og så kan de blive din for KUN 99,50 kr. Trøjen fås både til mænd og kvinder, og den kan bruges til stort set alt – lige fra en gåtur i skoven til træning i fitnesscenteret eller en løbetur. På kolde dage er den perfekt som lunende mellemlag under en jakke, mens den på lidt varmere dage fungerer godt som yderste lag. Trøjen er designet med et hul ved håndleddet, som du kan stikke tommelfingeren igennem. På den måde kan du trække ærmet udover håndryggen og holde hænderne varme på de kølig dage. Lige nu kan du få trøjen sammen med 3 numre af Aktiv Træning for KUN 99,50 kr. (+ 49,50 kr. i porto. I alt 149 kr.) Læs meget mere om det fantastiske tilbud her.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: