© Getty Images

Sådan får du mere tid til træning i weekenden

Er du også træt af at bruge fritiden på kedelige pligter? Her får du 4 nemme genveje, der giver dig mere tid.

17. december 2018 af Benjamin Native Studio for Ifö

Har du også en følelse af, at weekenden nærmest er slut, før den er begyndt? Hvis du ændrer bare lidt ved måden du gør tingene på, kan du frigøre mere tid i weekenden, så du kan lave ting, du rent faktisk har lyst til. 

Se, hvordan du slipper for de sure pligter og tager din weekend tilbage.

1. Nem rengøring

Hvis man skal sige én god ting om rengøring, er det, at du kan forbrænde kalorier mens du gør rent, men så skal du også virkelig give den gas når du svinger støvsugeren og gulvmoppen.

Derfor kan du spare meget tid ved at indrette dig, så din bolig er så rengøringsfri som muligt.

På badeværelset har Ifö hjulpet dig godt på vej med deres nye generation af rengøringsvenlige toiletter med navnet Rimfree®. De har ingen indvendig kant, hvor snavs og bakterier kan bo, og er derfor meget lettere at rengøre.

Læs mere på Ifo.dk/rimfree

© Ifö

Den nemme løsning på badeværelset får du med de innovative Rimfree® toiletter fra Ifö. Slut med besværlig og tidskrævende rengøring, og du sparer både vand og skrappe rengøringsmidler, så du får en miljøvenlig løsning.

2. Sluk skærmen

En af de allerstørste tidsrøvere er skærmene – tv, telefoner, tablets. Begræns skærmtiden i weekenden, og du vil opleve at få frigivet rigtig meget tid. Hvis hygge og afslapning i weekenden er koblet sammen med skærmene, så prøv i stedet at gøre skærmtiden til en fælles oplevelse, hvor i fx ser en film sammen eller spiller et spil.

3. Lav ekstra mad

Du kan spare rigtig meget tid ved at lave en stor portion aftensmad lørdag, som også kan spises søndag. Hvis du synes, det er kedeligt at spise det samme to dage i træk, kan du eksperimentere med retter, hvor du kan bruge basen fra første dag til aftensmaden dagen efter – det kan fx være en klassiker som sund kødsovs med en masse grøntsager, der bliver til lækker lasagne dagen efter.

4. Dyrk motion sammen

Hvad med at gå en tur med vennerne eller familie i weekenden i stedet for at mødes på en cafe? Du kan sagtens kombinere træning og socialt samvær i weekenden. Hvis du har børn, og synes motion tager tid fra familien, så prøv om du kan lokke hele familien med ud og være aktive sammen – så får i rørt jer, samtidig med at i har en hyggelig oplevelse sammen.

God fornøjelse med at bruge mere tid på de ting, du har lyst til.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: