© iStock

Superfood: muslinger

Muslinger er en fantastisk kilde til stoffer, som fremmer præstationen. Indholdet af kvalitetsprotein og jern er højt, hvilket er perfekt for din sundhed og restitution.

14. januar 2015 af Martin Kreutzer

Derfor skal du spise muslinger

Muslinger er guf, hvis du gerne vil forene det bedste fra fisken og den røde bøf. Det er måske ikke umiddelbart til at se, men muslinger hører til naturens helt store pletskud, og de er værdifulde for alle, der jagter sundhed og styrke.

Et tårnhøjt indhold af kvalitetsproteiner springer først i øjnene. 100 gram musling giver dig fx ca. 15 gram protein, hvilket er nok til at sparke grundigt gang i restitutionen oven på et hårdt træningspas.

Med proteinerne følger et jernindhold, som får enhver bøf til at blegne af misundelse. Det er lige før, du dækker hele dagsbehovet gennem en lille portion af skaldyret. Mens du spiser muslinger, og produktionen af røde blodlegemer stiger, kan du konstatere, at du faktisk skal vælge oksemørbrad og kalkunschnitzel for at finde proteinbomber, der matcher muslingens lave fedt- og kalorieindhold.

Ydermere får du med muslingerne en stribe kraftfulde vitaminer og mineraler, som fx selen og E-vitamin.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: