Hvilke øvelser giver de stærkeste cykelmuskler?

Hvad er den bedste styrketræning til cykelryttere? Her i vinterpausen går jeg til spinning, men jeg vil gerne gøre lidt mere.

Det er en god idé at styrketræne cykelmusklerne sideløbende med spinningtimerne. Især styrken i baller, lår og lægge er vigtig, og den kan du øge ved at lave de 4 øvelser herover.

Start fx med at udføre 3 x 10 gentagelser med så tung vægtbelastning, at du kun lige kan fuldføre det 10. løft, før du må holde pause. Efter 1 minuts pause tager du hul på næste sæt. Læg løbende mere vægt på, så det hele tiden er hårdt at træne. Senere kan du bygge et sæt mere på, så du laver 4 x 10 af hver øvelse.

Husk også, at cykling kræver en vis styrke i mave, ryg og arme, så du kan med fordel lave fx armbøjninger og rygløft.

Aktiv Træning anbefaler: Effektivt træningssæt

Vil du have en stærk krop og undgå skader? Lige nu kan du få vores store træningssæt til en helt fantastisk intro-pris. Sættet består af et mavehjul, en træningsmåtte og træningselastikker samt en stor guide med øvelser, så du kan træne hele kroppen derhjemme. Derudover får du 3 numre af Danmarks bedste træningsmagasin, Aktiv Træning, som hver måned er proppet inspiration, motivation og gode råd til din træning. Og det bedste af det hele er, at du får det hele for KUN 99,50 kr. (+ 49,50 kr. i porto – i alt 149 kr.) Det har aldrig været billigere at komme i form. Læs mere om det fantastiske tilbud her.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: