Kvinde i morgensol.
© iStock

10 grunde til at træne om morgenen

Kæmper du med at få døgnets timer til at slå til, og strander dine træningsambitioner i hverdagens utallige gøremål, så er morgentræning nøglen til succes. Her får du 10 gode grunde til at træne om morgenen.

27. juli 2019 af Martin Kreutzer

Morgentræningsgevinster 

Der er så mange ting, der taler for at morgentræne, at det vil være helt tosset ikke at komme i gang, for hvem kunne ikke tænke sig at ramme arbejdsdagen med sprudlende overskud, løftet humør, god samvittighed over veloverstået træning, øget mental kompetence og sundhedsoptimeret kredsløb – for nu at nævne blot en håndfuld af de mange goder, du opnår ved at få rørt dig fra morgenstunden.

Vi giver dig her 10 gode grunde til at træne om morgenen: 

  1. Der kommer ikke noget i vejen for træningen. 
  2. Du starter dagen fyldt med energi. 
  3. Din blodsukkerregulering forbedres. 
  4. Du tæmmer din stress. 
  5. Du får en fredfyldt motionsoplevelse.
  6. Du slipper for (det meste) luftforurening. 
  7. Du får det gjort! 
  8. Du skal alligevel i bad, så du sparer en tur under bruseren. 
  9. Du kan gøre træningen til din transport. 
  10. Pollen og varme er (som regel) tålelige på det tidspunkt af dagen.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: