© Colourbox

Hvad skal jeg drikke undervejs?

FAQ: Hvor meget skal jeg drikke under løbet?

Det afhænger af din kropsstørrelse, den valgte intensitet, din form og i særligt høj grad af vejret. Det kan godt blive varmt i september og så stiger dit væskebehov betragteligt. Generelt bør du under længerevarende løb drikke mellem en halv og trekvart liter i timen. Indtaget fordeles ideelt set over 2-4 portioner.

Skal jeg have min egen væske med? Det er ikke strengt nødvendigt, for der er mulighed for at få væske i dertil indrettede væskedepoter. Synes du, at der er for langt mellem depoterne, eller vil du gerne have din egen velafprøvede energidrik med, kan du dog vælge at løbe med væskebælte.

På den måde styrer du fuldstændig hvad og hvornår du drikker. Og samtidig slipper du for at stå i kø ved depoterne.

Tilbud til dig: Genial træningstrøje fra Craft

Blød, let og elastisk. Craft har lavet en superfed træningstrøje, der sidder tæt til kroppen og følger alle dine bevægelser. Og så kan den blive din for KUN 99,50 kr. Trøjen fås både til mænd og kvinder, og den kan bruges til stort set alt – lige fra en gåtur i skoven til træning i fitnesscenteret eller en løbetur. På kolde dage er den perfekt som lunende mellemlag under en jakke, mens den på lidt varmere dage fungerer godt som yderste lag. Trøjen er designet med et hul ved håndleddet, som du kan stikke tommelfingeren igennem. På den måde kan du trække ærmet udover håndryggen og holde hænderne varme på de kølig dage. Lige nu kan du få trøjen sammen med 3 numre af Aktiv Træning for KUN 99,50 kr. (+ 49,50 kr. i porto. I alt 149 kr.) Læs meget mere om det fantastiske tilbud her.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: