© Jakob Helbig

Løft knæene og løb hurtigere

Skal du have mere fart på dit løb, kan det være en god idé at fokusere på, hvor højt du løfter dine knæ.

19. oktober 2010

Et højt knæløft, hvor du trækker benet op frem for at sparke bagud, giver et mere effektivt løbeskridt. Du undgår den langsomme, meget kraftige hællanding, der opstår, hvis knæet ikke kommer op, og din fod kommer til at tilbringe kortere tid i jorden for hvert skridt.

Gevinsterne er umiddelbare: højere fart, mere elegant løbestil og færre skader. Du skal langsomt vænne kroppen til at løbe med højere knæ. Øv det i perioder af 30-60 sekunder på din løbetur.

Tilbud til dig: Genial træningstrøje fra Craft

Blød, let og elastisk. Craft har lavet en superfed træningstrøje, der sidder tæt til kroppen og følger alle dine bevægelser. Og så kan den blive din for KUN 99,50 kr. Trøjen fås både til mænd og kvinder, og den kan bruges til stort set alt – lige fra en gåtur i skoven til træning i fitnesscenteret eller en løbetur. På kolde dage er den perfekt som lunende mellemlag under en jakke, mens den på lidt varmere dage fungerer godt som yderste lag. Trøjen er designet med et hul ved håndleddet, som du kan stikke tommelfingeren igennem. På den måde kan du trække ærmet udover håndryggen og holde hænderne varme på de kølig dage. Lige nu kan du få trøjen sammen med 3 numre af Aktiv Træning for KUN 99,50 kr. (+ 49,50 kr. i porto. I alt 149 kr.) Læs meget mere om det fantastiske tilbud her.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: