© Colourbox

Kom i gang med at løbe

Snør løbeskoene og begynd at løbe. Vi har gjort det super nemt for dig at komme i gang. Her får du træningsprogram og alle de bedste tip til motivation, udstyr og kost.

8. april 2013

Drømmer du om at komme i gang med at løbe? Så slå til nu.

Vi giver dig en flyvende start på dit nye liv som løber. Vi styrer dig uden om alle begyndervanskelighederne, forvandler ensformige løbeture til varieret træning og er i det hele taget din virtuelle træningsmakker, som træder til med et godt tip, lige når du har mest brug for det.

Skader, kedsomhed og alt for hård træning er begynderens værste fjender - og det gælder uanset om du aldrig har løbet før, eller det bare er mange år siden du senest snørede løbeskoene.

Overbelastningsskaderne opstår som regel, når vi bliver for ivrige og vil i topform på ingen tid. Men løbeform tager tid at bygge op. Vores træningsprogram opbygger din form i et fornuftigt og sikkert tempo.

Mange træner både for tit og for hårdt, når de forsøger at gøre op med deres gamle tilværelse som sofakartoffel. Begge dele forvandler de første træningsture til en sur oplevelse, og ødelægger lysten til at fortsætte træningen - det er jo tydeligvis ikke spor rart eller sjovt at løbe. Men sådan behøver det heldigvis ikke at være. Løb kan sagtens blive en aktivitet, som du ser frem til, fordi frisk luft, afvekslende træning og et tilpas løbetempo går op i en højere enhed.

Kedsomhed er også en alvorlig modstander for mange begyndere. Heldigvis findes der et hav af gode redskaber til at knuse det problem med. Her giver vi dig de bedste.

Log ind og hent hele artiklen indklusiv komplet træninsgprogranm, der gør dig til til en 5 km-løber på bare 6 uger.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvad bruger du primært til at måle din træning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: