Så meget træner sub-3 timers maratonløbere

Cykel- og løbeappen Strava har offentliggjort træningsdata fra 4.000 London Marathon-løberes træning op til løbet sidste år.

25. juli 2016

Selvom vi alle har hørt om løbere, der med minimal træning har gennemført maraton i fantomtider, så viser Stravas data, at der gennemsnitligt set skal trænes rigtig meget, hvis man vil løbe på under 3 timer.

Gennemsnitlige ugentlige træningstal i de 12 uger op til London Marathon:

5+ timer: Km: 23 om ugen Træningspas: 2 Træningstid: 2 timer og 30 min.

4-5 timer: Km: 29 om ugen Træningspas: 3 Træningstid: 3 timer.

3-4 timer: Km: 43 om ugen Træningspas: 4 Træningstid: 3 timer og 51 min.

Sub-3 timer: Km: 68 om ugen Træningspas: 7 Træningstid: 5 timer og 22 min.

Sub-3 timers løberne toppede deres træning 4 uger før løbet, hvor de i snit løb 84 km.

Source #Strava

Tilbud til dig: Genial træningstrøje fra Craft

Blød, let og elastisk. Craft har lavet en superfed træningstrøje, der sidder tæt til kroppen og følger alle dine bevægelser. Og så kan den blive din for KUN 99,50 kr. Trøjen fås både til mænd og kvinder, og den kan bruges til stort set alt – lige fra en gåtur i skoven til træning i fitnesscenteret eller en løbetur. På kolde dage er den perfekt som lunende mellemlag under en jakke, mens den på lidt varmere dage fungerer godt som yderste lag. Trøjen er designet med et hul ved håndleddet, som du kan stikke tommelfingeren igennem. På den måde kan du trække ærmet udover håndryggen og holde hænderne varme på de kølig dage. Lige nu kan du få trøjen sammen med 3 numre af Aktiv Træning for KUN 99,50 kr. (+ 49,50 kr. i porto. I alt 149 kr.) Læs meget mere om det fantastiske tilbud her.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: