Serratus crunch
Sixpack på 6 uger TRÆNING | Styrketræning er en vigtig del af Aktiv Trænings sixpackplan. Se hvorfor - og få øvelserne her.

Øvelser der giver flad mave

Styrketræning for maven og resten af kroppen, får ikke bare dine muskler til at vokse og se godt ud. Det øger også din fedtforbrænding og gavner dit blodsukker. Få dit sixpack-træningsprogram her.

En af de kedeligste konsekvenser ved at du taber dig er, at din forbrænding falder. Det betyder, at du konsekvent må holde igen med kalorierne, hvis du vil holde fedtet fra livet.

Rigtig galt bliver det, hvis du også taber muskler. Og det sker helt automatisk, med mindre du kæmper imod. Derfor er styrketræning et centralt element i sixpack-planen.

En svag muskulatur betyder også, at dine indre organer får maven til at hænge slapt ud over livremmen. Det er dog ikke kun mavemusklerne, der skal trænes. Jo mere du gennem hård styrketræning fortæller din krop, at du har brug for alle dens muskler, jo bedre vil den blive til at prioritere fedtforbrænding over muskelnedbrydning.

Samtidig har aktive muskler stor betydning for din blodsukkerregulering. Jo bedre den fungerer, jo mindre vil din krop være tilbøjelig at samle fedt på maven. Så du slår faktisk adskillige fluer med ét smæk, når du styrketræner.

Sådan skal du styrketræne med sixpack-kuren

Ben og mave er i fokus i sixpack-planen. Maven, fordi vi gerne vil have musklerne her til at vokse og træde pivskarpt frem. Benene, fordi benøvelser får kroppen til at producere ekstra meget naturligt væksthormon, som alle de andre muskler også får glæde af. Benøvelser forbrænder desuden mange kalorier, da dine største muskler sidder i baller og lår.

Når du træner, så lad være med at forfalde til den klassiske fejl med at træne lavintenst og med mange gentagelser. Vil du mest muligt ud af din træning, skal du finde de tunge vægte frem. Kroppen stortrives med hård træning og kvitterer med voksende muskler, der gavner dit udseende og din forbrænding.

Det gælder også for dine mavemuskler, der reagerer fantastisk på tung belastning, og ikke, som mange tror, har bedst af hundredvis af gentagelser.

Hent dit sixpack-træningsprogram her:

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: